tisdag 3 april 2007

Statistens öde

Det blev i Bror och syster ungefär som vid de två tidigare begravningarna jag varit med om i filmsammanhang, d.v.s. jag syntes inte alls vid själva begravningsscenerna, men på fikat efteråt var jag med, som någon sorts snyltgäst som slunkit in efteråt. Det är inte det att resultatet inte blev bra, för det tyckte jag det var, riktigt bra till och med, men man undrar ändå hur dom planerar? Det finns ju ett ganska fast bildmanus som dom jobbar efter. Nu var vi flera som var där två dagar helt i onödan, och det var noga att vi skulle ha likadana blombuketter som veckan innan. Men sånt är livet som statist och den enda begravningen där man kommer att ha huvudrollen, där kommer man inte heller att synas.


Gårdagens problem var en lånad, tämligen ny vedklyv, som visade sig vara av så dålig kvalitet, att jag inte begriper hur dom kan sälja sån smörja. Bara en sån sak som att plasthöljet kring strömbrytaren var av så klent gods, att knappen helt enkelt hamnade inne i lådan tillsammans med delar av höljet när jag skulle trycka igång den. När jag lagat detta rann hydraloljan ur maskinen när den blivit uppvärmd efter en stunds användning, .  Märket var Meec Tools. Köp aldrig en sån. Hela konstruktionen är f.ö. ergonomiskt totalt ogenomtänkt. Dagens problem blir att finna en annan klyv till överkomligt pris. Vedhögen väntar


Apropå koldioxidutsläppsdebatten såg jag dom här två flygarna häromdagen



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar