onsdag 30 maj 2007

Allt för kulturen



Till den gamla museijärnvägen i Nora fraktades vi med buss, 32 statister, skådespelare och filmteam. I förväg hade det körts dit en billast med rekvisita av 1870-talsstuk och vi var uppklädda i samma stil. Själv var jag för dagen stins på vad som skulle föreställa Stockholms södra station. Det var en av dom sista inspelningsdagarna på SVT-serien August, som kommer till jul.
  Det är till detta äventyr jag odlat skägg i två månader och det roligaste var nästan att se sminkösernas glada miner när jag trädde in för att  bli friserad. Och det blev väldigt stiligt, men nu är det väck till den närmaste omgivningens oförställda glädje. Men jag förevigade den långskäggiga nunan för att lägga ut som alternativ på min CV. Filmningen gick över förväntan och vi var åter en timma tidigare än beräknat. Alltid roligt med utflykter och Nora var en förtjusande stad som man gärna återvänder till som turist.

1 kommentar:

  1. Jaru grabben, Nora, Skänninge, Flen, Trosa, (inte Åmål), Vadstena, Oskarshamn, Söderhamn, Eslöv, Sävsjö m.fl orter har sina fina sidor. Inte många dock, men ändå

    SvaraRadera