torsdag 14 juni 2007

Saker och skräp på släp

Hela dagen har gått åt att frakta saker hit och dit från gammelmors gamla lägenhet. Ett lass till "återvinningsanläggningen", denna fantastiska plats där man kan se hur mycket vårt konsumtions-samhälle förbrukar.
  Jag blir lika fascinerad varje gång jag är där av den oerhörda aktiviteten. Alla arbetar med sådan energi med att sortera och göra sig av med sina tidigare nyttjade ting. Själv känner jag nästan eufori när jag får kasta gammalt skräp, som jag eller någon annan samlat på sig och en väldig befrielse när jag far därifrån.
  En del saker skulle vi ta till vara, en del skulle till nya lägenheten, en del till ett av barnbarnen. Det blev några mil med det inhyrda släpet. Fördelen med denna flytt är, förutom att gumman får ett mycket bättre boende, att en del har blivit rensat och utsorterat och det som får plats i den lilla ettan är de snyggaste sakerna. Resten av det som blev kvar fick plats i förrådet.
   I kväll blir det en stund vid TVn när dom visar några nummer från Revy SM. Det finns en del riktigt roliga figurer i landsortrevyerna som är väl värda att lyfta fram. Sen övning på egna instrument för att återskapa färdigheten och hårdhuden i fingertopparna efter speluppehållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar