söndag 29 juli 2007

Gräsänklings flås

Det är söndag morgon. Har plockat hallon till morgonfilen. Årsskotten är två och en halv meter höga efter allt regnet. Solokvist i huset då sambon farit på semester till och med egna släkten. Själv gör jag detsamma om ett par dagar.
  Innan dess provfilmning i dag för en avancerad statistroll. Vet inget om innehållet, vilket är lite vanskligt. Sökes: Äldre skäggig herre till komediserie för TV. Sån e man. 
  Sen måste jag öva visor inför morgondagens gig. Skall vara ambulerande trubadur på M/S Madame när folk skall ut och titta på Tallship race. Då gäller det att ha texterna i huvudet. Svårt att gå omkring med ett notställ samtidigt som man spelar.
  Mycket Taube var önskemålet, men det får bli lite annat också om repertoaren skall räcka till. Skall plita ned en lista på det jag vet sitter i skallen. Det gäller bara att lita på att det kommer fram när man står där. Börjar man tvivla och tänka bredvid är man illa ute.
  I går fick jag den nyupptäckta tredje versen till "Vals i Furusund" med verifikation av Sven Bertil Taube. Skall bli skoj att överraska publiken med den.
  Känner mig lite down efter gårdagens spelning, som blev en halvflopp efter allt jobb. Vi gjorde bra ifrån oss, men arrangören har inte lagt mer än ett strå i kors, och då blir det inget kors. Vi tänker inte tacka ja till dom, om dom återkommer nästa år. Två gånger får räcka där. Delar av vårt program kan användas i andra sammanhang, så förarbetet är ju inte bortkastat ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar