lördag 28 juli 2007

I visans värld

Lördagmorgon. I kväll skall vi ut och sjunga, musik i sommarkväll i Ununge kyrka,  en miljö som kräver lite extra tankearbete i förväg med programläggning och presetation. Vi övade igenom hela programmet i går eftermiddag. Det mesta sitter bra men rösten är lite i olag. Men alla kan ju inte låta som Michael Samuelsson.
  Vaknade tidigt i dag och satte mig att plita med presentationen, inte för att jag skall högläsa från papperet, utan för att det är bra att skriva sig igenom vad som skall sägas. Man ser detaljer på ett annat sätt och ord formuleras som inte har funnits. Sen är det lättare att komma ihåg när man skrivit och läst igenom det några gånger.
  Medan jag skriver behöver jag kolla ett årtal och skriver in ett ord på googlerutan. Vips har jag en hel biografi av Olle Adolphsson på rutan med alla detaljer jag sökte. Sånt är fantastiskt med nätet.
  Behöver ett nytt ställ till lutan och en ny sträng och ett nytt capotasto. Kanske måste fara in till uppsala för att få tag i just det jag vill ha. Det blir dyra grejor med dagens bensinpriser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar