tisdag 11 september 2007

Bildgrepp



Tiotusen sidvisningar, det hade man väl aldrig trott. Tack för att ni tar del av min blogg. Bilden ovan är en vy över Siljan när regnet dragit undan och bäddat för vår fina kväll på Dalhalla.


I går kväll såg jag andra delen av "Upp till kamp", som är så fantastiskt bra gjord. Man var framme vid 1967 - 68, och plötsligt blev det färgbilder. Sambon, som har koll på årtal, upplyste mig om att det var då vi fick färg-TV, alltså ett mycket fyndigt stilgrepp i produktionen. Sånt gillar man. 
  För övrigt var det nästan kusligt att återse en del scener, som man upplevt själv på annan plats. Föreläsningsscenen kunde direkt ha varit hämtad från Konstfackskolan, där jag började just 1968 och hamnade mitt i detta, i stället för att få den undervisning jag eftersträvat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar