måndag 3 september 2007

Präst igen

Nu skall dom ha mig till präst igen, på grund av mitt ärliga utseende eller tvärtom. Jarowskij ringde och snabbinkallade mig till en begravningsakt i morgon, där Charlotte Perelli skall sjunga. Ja det gäller TV-inspelning alltså, något nytt skämtprogram, där jag skall vara avancerad statist, d.v.s. ha replik. Jag rycker naturligtvis ut med stora boken. Sen blir det direkt tillbaka till Norrtälje för en spelning för DHR med sambon. Jobbet i skolan får vänta till kvällen. Då kan man fixa det helt ostört.

6 kommentarer:

  1. ...vare med dig, gubbstrutt. Karibu skulle dom sagt i Nairobi, men jag säger välkommen till ett jobb. kramm

    SvaraRadera
  2. Vet inte när det sänds. Dom brukar ofta ligga ett halvår före med inspelningarna. Det är inte så häftigt som det låter, men kul att vara med.

    SvaraRadera
  3. Hej där!Lycka till på inspelningen får man väl säga...Nu har jag och ungarna fått en värdefull lektion utav din blogg... jag har bara läst vissa inlägg förut men idag har vi nästan lusläst hela bloggen. Vi tackar för den lektionen... mest uppskattat var bilderna på ostindiefararen, medeltidsbilderna och faktiskt bilden på det lilla dragspelet som ditt barnbarn fick.. Är du möbelsnickare eller är det bara en hobby du har...ett är då säkert i alla fall... du är en riktig mångsysslare!

    SvaraRadera
  4. Jo jag är utbildad möbelsnickare i forntiden, gesällprov 1963, men har sen haft en rätt skiftande bana i livet, en horisontal karriär brukar jag säga. Men nu har jag av olika anledningar återknutit till min gamla utbildning på deltid med förhoppning att kunna fortsätta ett tag med det även efter pensionen. Av utrymmesskäl gör jag mest renoveringar.Kul att ni uppskattade bloggen.

    SvaraRadera
  5. HejDet låter kul att vara med som statist.Jag skall tänka på det om jag får syn på Perelli i en kyrka i nåt kommande program.:)

    SvaraRadera