lördag 27 oktober 2007

Dagarna efter


Det var en grådisig dag vid sjön Erken, där gästgivargården ligger.

Allt har förlöpt väl, med jordfästning, minnesstund, middag på Svanberga Gästgivargård, testamentsöppnande och fördelning av saker mellan syskonen. Det senare har ju inte jag behövt blanda mig i alls, vilket har varit skönt. Jag har funnits till hands vid behov av praktiska lösningar.
  Bellmanepisteln nr 81 på orgel blev i alla fall magnifik som preludium. Organisten hade precis förstått min vision och lade en oboestämma i melodin ovanpå ett dovt komp. Och PRO-sångarna kom och sjöng fint, så gumman fick precis som hon velat.
  Gårdagens eftermiddag var jag åter på jobbet i skolan och tog mig igenom det ännu en dag. I onsdags kväll kom jag på mig med att tänka, att i morgon slipper jag i alla fall det här, för då är det begravning. Det kändes intressantare.
  Nu har jag tackat ja till att ställa ut på Galleri kaxig i Norrtälje ett par veckor i nov. De hade fått ett återbud, så jag tar en rövare. Satsar man inget får man inget tillbaka. Så på förmiddagen har jag nu plockat ut ett antal möjliga bilder, Sen får man sovra lite på plats, när man ser hur man kan hänga.
  Nu kommer det barnbarn på besök, så nu blir det väl annat att tänka på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar