torsdag 22 november 2007

Brödet står i ugnen


Jag och Markus svarar för fikat på körövningen i kväll. Jag lovade att baka bröd om han ordnade pålägget. det blir rågsiktkakor och en sockerkaka, för den som är sötsugen. Egentligen tar detta med fikandet alldeles för stor plats på dom här övningarna, men det är den här körens sedvänja.


Min favorit i landslaget satte första målet efter dryga trettio sekunder i går kväll. Jag har aldrig förstått varför vår bästa måltjuv skall sitta på bänken halva matscherna innan han får komma in och visa hur det går till.


Akademien för det okända har gått i mål och söta Camilla vann den mediala kampen i hård konkurrens med sin moder. Det skall bli intressant att se hennes fortsatta arbete med "det okända".


Brödet är klart och jag har hunnit plocka in alla tavlorna, som stått i bilen sen jag plockade ner utställningen i går eftermiddag. Nu får man fundera på om det skall bli någon fortsättning,


 
Den stora akvarellen i mitten blev såld, så det är tur att jag har den på bild. Det är inte alltid lätt att skiljas från verk man har gjort, men ibland måste man.

1 kommentar: