lördag 24 november 2007

Visprogram



Frostig morgon. Så mycket ljusare det blev bara med frostlagret på marken och en klar himmel. Vi får se hur länge det står sig. Jag är gräsänkling sedan i går, men skall fara till Stockholm på eftermiddagen och träffa sambon, då vi skall sjunga Povel Ramelvisor i kväll hos Samfundet Visans Väner. Passar bra att öva på "The Gräsänkling blues" då. Inte för att det var något high life här i går, jag ägnade mig åt Dobidoo och strykhögen. Men den passar mig bra ändå i sin kombination av visa och Blues.
  Detta är ju en intern sammankomst, men i morgon är vi med i ett öppet arrangemang på Nalen-Stacken, då Cornelis Vreeswijksällskapet anordnar en "Viskväll i Cornelis anda". Där skall vi göra tjugo minuter, ett par Vreeswijklåtar och en del annat. Skall ägna förmiddagen att gå igenom det som skall sjungas de här två kvällarna. Skall också försöka ta mig ut på en promenad när solen stigit lite mer. Måste få fart på cirkulationen i mina vrenskande lemmar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar