torsdag 13 december 2007

Grotesco

Har ni möjligen missat humorserien "Grotesco" på SVT på onsdagkvällarna? Det hade jag till häromkvällen, då jag blev helt överumplad av denna geniala blandning av korta gags och imitationer av gamla filmer eller TV-serier. Varför har inte den lyfts fram mer i tidningarna?
  Har nu kollat tidigare avsnitt på SVTs hemsida och ser att det här är något nytt, ty det har lagts ned möda på detta av folk som kan mediet och som kan den nya datatekniken. När Göteborgarna kommer och välter globen och får den att rulla genom stan och krossa kulturhuset mitt i en "Jubel i busken" -imitationen, det är storslaget. "Hole in one!" som en av göteborgarna säger, när globen landar på plattan.
  De gamla revyrävarna dör undan och vi undrar vem som skall ersätta dem. Men här är dom ju, med Henrik Dorsin i spetsen, en sanslöst begåvad och mångsidig underhållare. Vem om inte han var värd att få Povels karamellodiktstipendium?
  Har du som jag missat det här, så gå in på SVTs hemsida och kolla. Jag satt och skrattade gott i ensamheten här hemma och just nu skall det mycket till att få igång det maskineriet. Rena medicinen.

1 kommentar:

  1. De är verkligen skojiga, sticker ut från andra humorsakerHa det gott!

    SvaraRadera