fredag 14 december 2007

Meddelanden


Jag promenerar längs vår skogsväg och finner denna skylt, som måste ha kommit dit i ett tidigare sekel och en bra bit bakåt i det. Här finns ingen barninstitution så långt ögat når och inga hus med barnfamiljer, så vitt jag kunnat se under de dryga två år jag bott här. Men man vet ju aldrig med barn. Dom kan dyka upp var som helst. Det borde kanske stå sådana skyltar varannan kilometer längs alla bilvägar.


Jag har lackat en skiva för tredje gången. Den bör få vara i fred för att undvika dammpartiklar på ytan. Hade också tänkt dekorera staken, den inlämnade ljusstaken alltså, med guldfärg, men fann att underlaget inte kunde få godkänt. Finner då, att "ommålning med denna färg bör ske inom två timmar eller efter fyra dagar för att undvika resning i lacken". Jag målade den ju i går, så det blir att vänta till måndag då. Kitt!


Får ägna dagen åt visrepertoaren, som inte sliter på muskulaturen och se på gamla TV-program.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar