tisdag 8 januari 2008

Slutstädat

I dag gjorde jag min sista dag som kommunal lokalvårdare. Hade inte riktigt förstått det själv, förrän jag kom till skolan och möttes av orden: "Jaha, så du kommer och gör sista rycket här i dag." Det är helt i sin ordning, bara det att gången på det hela inte varit riktigt klar för mig. Jag har begärt ledigt fr.o.m. i morgon p.g.a. muskelvärken i armarna och begärt en utredning.  
  Därmed hade dom fria händer att söka en ersättare och har lyckats med det, så jag behöver inte känna att jag lämnar någon i sticket. Men det var skönt att åka dit i dag och göra rent hus och framför allt städa ur städskrubbarna tills efterträdaren kommer i morgon. Och det var ännu skönare att åka hem och bli bjuden på god mat av sambon och sen sätta sig i bastun med mina ömmande lemmar. En nästan femårig era är över, städeran. Det gick i slow motion i dag när jag måste ta till tvåhandsfattning på tavelsudden för att orka torka upptill på tavlan.
  Nu skall skolledaren och jag fylla i ett formulär på torsdag för att få den där utredningen till stånd med en representant för Försäkringskassan och en personalkonsulent från kommunen. Det kan ta tid innan det blir av, men jag tänker lgiga på om det, för jag fikar inte efter att bli långtidssjukskriven. Jag vill ha ett ersättningsjobb på halvtid fram till pensionen. Ser med viss spänning fram mot vad det kan bli.


Precis lagom när jag går där på eftermiddagen ringer dom från SVT och vill ha med mig som statist tre dagar i nästa vecka och kostymprov i morgon. Vi skall sitta hundra personer i en kyrka i tre dar. Det verkar ju lagom jobbigt och precis vad jag behövde för att muntra upp mig just nu.

3 kommentarer:

  1. TOPPEN LYCKA TILL!!! Livet går verkligen upp och ner!

    SvaraRadera
  2. Låter himla skönt att få ett slut på eländet. Känner lite samma sak här. Kram

    SvaraRadera
  3. Det är alltid trevligt att kunna börja på ny kula, trots de lite trista förtecknen. Men lycka till i kyrkan, vi håller oss till bussen ett par dar. Den har också en roll i samma produktion, dock utan klädprov.

    SvaraRadera