söndag 21 mars 2010

Riktigt sörjigt

Snösörja

Hade ärende till Uppsala denna dag och hade väl inte riktigt insett vilket söväder som var på väg. Man ville ju så gärna tro att det var vår på väg. Nu blev det rena sörjan på vägen. I Uppsala län hade dom åtminstone kört en gång med plogen, men när jag kom över länsgränsen på hemvägen, då var det bara djupa spår i nysnön att köra i och hoppas att dom följde vägen. Dessutom frös det hela tiden till isklumpar på vindrutetorkarna, så dom slutade torka rent. Så det blev att stanna efter varje halvmil för att plocka bort och skrapa ren rutan och då var det svårt att se var det fanns en plats att köra av. På invägen hade något hänt, men jag blev förbivinkad, så läget var väl under kontroll. Jag satte i alla fall på varningsblinkersen när jag mötte bilar, så dom skulle vara förberedda på väghinder bakom kröken. 15 cm nysnö vid hemkomsten och kyla på väg, så våren kan vi nog glömma ett tag.

6 kommentarer:

  1. Hebyslotts-Kalle23 mars 2010 kl. 01:31

    Kommer du ha någon föreställning som allmänheten kan ta sig till!?! Eller är det bara för en grupp?! Te.x Vid träffpunkten i Häverödal?! Mvh Heby-Kalle

    SvaraRadera
  2. Så vitt jag vet är alla mina för tillfället inbokade spelningar offentliga, utom den för konstnärsgillet. Jag förstår dock inte kopplingen till det hä blogginlägget. På hemsidan finns kontaktuppgifter för vidare information.

    SvaraRadera
  3. Hebyslotts-Kalle24 mars 2010 kl. 10:23

    Okej tackar ödmjukaste! Jag valde att skriva här pga av den enkla anledningen att det är enklare! Fin och värdig blogg har du!

    SvaraRadera
  4. Tackar för det!

    SvaraRadera
  5. Är denna blogg möjligtvis tillhörande en viss Klockar´s Birger!??I det ymniga snöfallet den 21/3 kom jag och Jörgen Toresson körande antagligen precis efter du hade tagit bilden!? Vi var på väg till Danmark-Funbo församling för att göra vårt program "Albert, Präster & Predikanter! Vi fick köra i 50-60km på hemvägen, Usch vilket väder!Kul att du gjorde ett litet inlägg, Tack! Glad Påsk önskar Michael Blum!

    SvaraRadera
  6. Jo, det kan stämma på ett sätt. Men det artistnamnet blev aldrig accepterat då namnet "Klockar's" redan var upptaget, så numera uppträder jag under mitt för- och efternamn.

    SvaraRadera