torsdag 20 maj 2010

Två dagar i trädgården

Humlan


Två fantastiska dagar med sol och värme, där man har kunnat gå i bara shorts och plantera blommor och klippa gräs och tukta buskar. Efter några timmars jobb ser tomten plötsligt somrigt fin ut med blommor i rabatterna och tomatplantor i växthuset och rensat och urklippt, där så har behövts. Sen kan man sitta med en kopp kaffe vid trädgårdsmöbeln och bara njuta av härligheten, medan fåglarna sjunger och humlorna surrar i körsbärsblommen. Det är en fantastisk tid, när alla livsandar vaknar. Jag har också hittat en ny äventyrslekplats, som väntar på invigning av gästande små. Man får inte sluta leka. Det hör också sommaren till.

3 kommentarer:

  1. Hejsan Birger! Vart var du någonstans i lördags?! När jag ville köpa en av dina ark blev jag nästan våldsamt bortförd av ilskna arrangörer! Jag har aldrig varit med om något liknande under mina snart 25 år som konstintresserad! Jag har förövrigt aldrig sätt dessa unga förmågor förut, Så det kanske inte var så konstigt att de var tokiga! Förstår fortfarande inte varför?! Jag var inte otrevlig, Utan frågade bara om jag fick köpa en tavla! Mycket märkligt!

    SvaraRadera
  2. Detta var mycket olyckligt och konstigt att ingen nämnt det till mig efteråt. Under mina bilder hade jag satt upp en mycket tydlig lapp med stor text, där jag förklarade att jag för tillfället var och sjöng på Taubefestivalen på Rådmansö i går e.m., men att man kunde sätta en röd lapp vid den tavla man önskade köpa och meddela mig via SMS, så skulle jag ordna det när jag återkom. Hade nämnt det till flera, att jag for iväg, så det borde ha funkat. På min hemsida, med länk ovan t.h., finns mejladress o tel.nr om du vill ta kontakt, så kan vi ordna den där affären.MVHBirger

    SvaraRadera
  3. Hejsan Birger! Jo jag fick redan på det av en god vän strax efter den bryska händelsens chock lagdt sig på kvällen, Precis efter jag skrev till dig här på bloggen! Jo, men tyvärr så verkade det röda-lapp systemet inte gälla mig denna konst(iga) dag! Jag ska ta en titt på din hemsida och fundera över mina alternativ! Tack för din goda hjälp och ton! Mvh

    SvaraRadera